Till guldfisken

Innan jag hade katt så hade jag en guldfisk i en vanlig rund glasskål. Nu kan jag ju tyvärr inte ha en guldfisk eftersom den inte skulle bli långlivad, men hade jag kunnat ha en fisk så hade jag garanterat skaffat en sån här snygg skål. Skålen heter 1984 Fishbowl och är designad av Danny Cheung, en australisk designer. Namnet på skålen är inspirerat av George Orwells novell "1984".

Än så länge har jag bara sett skålen på australiska sidor (ex.
Workshopped, Top3ByDesign), där den kostar $390 AUD.

1984 fishbowl 21984 fishbowl
Foto: Workshopped


Kommentarer
Postat av: Linda

Den där har jag också tittat på, men jag tycker att den är på tok för liten för en fisk (och mina katter skulle nog fånga fisken i ett nafs).

Det finns ett annat akvarium i frostat glas/klarglas som är snyggt (och lite större tror jag), men just nu kommer jag inte på vem som tillverkar det...

Postat av: Vidareline

Very well done. I enjoyed the site.

2010-04-16 @ 15:25:50
URL: http://vidareline.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback