Tidningshylla

I höstas såg jag denna fina tidningshylla från Krookodil (finns på bl.a. Svenssons i Lammhult och Designonline):

Krookodil hylla
Foto: Designonline

Men eftersom priset för denna tidningshylla ligger på mellan 799 - 850 kronor så tänkte jag att jag skulle försöka fixa en liknande hylla själv istället, för en lite billigare peng. Sagt och gjort - fixade plexiglas från lokala glasmästaren och ekplanka från Hornbach. Plus lite skruvar och ett par timmars arbete. Min kostnad blev ca 250 kronor och här är resultatet:

Hylla
Foto: Privat - designfreak



Kommentarer
Postat av: Nilla

Vad snyggt du har gjort! Jag tänkte faktiskt samma sak när jag såg den på designonline för ett tag sedan att jag ville ha en, men borde kunna fixa själv. Kul att du gjorde den!

Postat av: designfreak

Tack! Det var riktigt kul att göra denna hylla, och inte alls så svårt eftersom jag måttbeställde plexiglaset. Det man behöver tänka på är att borra försiktigt i plexit och förborra ekplankan innan man skruvar.

2007-04-21 @ 11:43:56
URL: http://designfreak.blogg.se
Postat av: Sigurdsabrina

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2008-09-15 @ 10:39:11
URL: http://sigurdsabrina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback