Stilren logotyp

Se med edra egna ögon att ni får Mazettis ögon!

Så löd den slogan som företaget Mazetti använde sig av för att marknadsföra sin Ögoncacao. "Ögonen" skapades på 50-talet av Olle Eksell och har blivit en av Sveriges mest kända logotyper.

Och nu har äntligen min affisch på dessa ögon kommit med posten! Jag beställde affischen från
Landskrona Museum efter att ha läst om den i tidningen Sköna Hem. Nu gäller det bara att fixa en ram till affischen och sätta upp den i hallen över min nyinköpta Pastill-bänk (IKEA). Hoppas det blir snyggt nu!

Olle Eksell kakaoögon
Foto: Brandcore
Design: Olle Eksell

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh...jag är också ute efter en sådan plansch! Men jag hittar inte vart man kan beställa. Kan du skicka en länk till min mail eller lägga ut på bloggen. Tack=)

2006-09-26 @ 18:05:28
Postat av: designfreak

Jag beställde min genom Landskrona museum:
Konstintendent Birthe Wibrand, tel 0418-470569
[email protected]

Den är verkligen jättesnygg i hallen med en stor svart ram med tavelbelysning från IKEA :-)

2006-09-27 @ 10:23:26
Postat av: Kajsa

Åh det låter så fint!
Hur mycket kostade den?

2006-09-27 @ 14:52:13
Postat av: designfreak

Med frakt kostade den (bara) 205 kronor! Väl spenderade pengar måste jag säga!

2006-09-28 @ 17:01:48
Postat av: Anna

Jag tycker också att afffischen är supersnygg så jag ringde till Landskrona museum för att beställa den, fick då beskedet att den inte går att få tag i längre.....Skulle beställt den i våras men blev aldrig färdig till det! Så lyckost dig som har en så fin tavla,men blir du trött på den så finns här en köpare!!!!
Mvh Anna

2006-10-02 @ 10:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback