Blocklampan

När vi var på Åhléns igår var vi så fruktansvärt nära att köpa den klassika blocklampan, formgiven av Harri Koskinen för DesignHouse Stockholm.  Normalt kostar lampan 1000 kronor, men eftersom det är klubbdagar så hade vi en kupong som gett 20% rabatt. Vi hade i princip bestämt oss när vi kom på att vår lilla älsklingskatt därhemma förmodligen skulle älska att tugga på den härliga sladden som är skyddad av nån form av väv. Normalt gillar hon inte vanliga elkablar, men den här skulle jag kunna tänka mig att hon skulle ge sig på...

Jag vill verkligen ha blocklampan, som ju firar 10-årsjubileum iår... Får fungera igenom det hela en gång till, kanske chansar vi och börjar hon tugga får vi väl flytta på lampan. Men samtidigt är det ju i vardagsrummet vi vill ha den...Dilemma.

Block3Block2Block1
Foto: DesignHouse Stockholm


Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Har haft en sådan typ av sladd liggande (alltför) lättåtkomligt för katterna och en av dem tyckte tyvärr att den var väldigt rolig att leka med.

Postat av: Anonym

Ja, där se man. Min katt gillar ju att tugga på en del saker och när jag kände på sladden kändes den väldigt "tuggvänlig".... Får se hur vi gör.

2006-11-23 @ 17:21:25
Postat av: Katten Pejst

Nja, tuggvänlig vet jag inte om den var men den var i alla fall rolig att leka med- med klorna. Det blev lite ful på sina ställen men i och med att sladden ändå behövde kapas av rejält så gjorde det inte så mycket.

2006-11-23 @ 18:00:50
URL: http://kattenpejst.blogg.se
Postat av: Teotilda

i love this page keep it up.

2009-08-26 @ 07:56:08
URL: http://teotilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback