Mer skog på väggarna

Igår bloggade jag ju om det vackra draperiet med skogsmotiv formgivet av Nicolette Brunklaus och fick då ett tips från Kattenpejst om det vackra mönstret Woods från Cole & Son. På Cole & Sons hemsida hittade jag tapeter i detta mönster med lite olika färger. Och visst hade en fondvägg i något av dessa färger varit läckert? Eller varför inte tapetsera en spånskiva och hänga upp på väggen som en massiv tavla?

Nu när jag fick se mönstret igen kom jag på att jag sett dessa tapeter i Roomservice (Kanal 5) och även i ett reportage i en inredningstidning (Sköna Hem kanske?). Gillade inte riktigt användandet i Roomservice (kan ses här) men däremot var det riktigt häftigt i inredninstidningen. Där användes tapeterna till en fondvägg i ett riktigt ljust (vitt) rum. Tror t.o.m. golvet var vitt. I detta rum fanns också en björkstam (golv till tak), som klösbräda till katten. Riktigt tjusigt!

Woods4 Cole & SonWoods3 Cole & SonWoods1 Cole & SonWoods2 Cole & Son
Foto: Cole & Son


Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Reportaget i inredningstidningen där dessa tapeter fanns i vardagsrummet har jag också sett (i två olika tidningar). Tyckte om kombinationen med tapeten och björkstammen och funderar på om man skulle kunna tillverka ett liknande klätterträd själv?!

Postat av: Charlotta

Hej,
dessa tapeter är helt underbara.
Visste faktiskt inte att dom fanns i andra färgställningar än vitt och svart.
Tycker den blåa var superfin.
kanske kanske när vi flyttar (någongång...)

2007-01-12 @ 21:55:31
URL: http://www.familjesmycken.se
Postat av: jannica

´hej jag älskar rommservice

2007-12-15 @ 16:37:02
URL: http://playahed
Postat av: Viljarbeatrice

Great idea make it site. Thank you.

2010-01-13 @ 09:08:16
URL: http://viljarbeatrice.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback