Marockansk design

Kikade in hos Roomservice idag och fick se hennes inlägg om Marockans design. Och jag blev så inspirerad att jag tänkte visa mina marockanska fynd från Marrakesh dit jag åkte förra året.

Jag fullkomligt älskade Marrakesh och vill absolut tillbaka dit! Hade tyvärr ingen bra kamera när jag var där och det grämer jag mig faktiskt rätt ordentligt för, för det är otroligt vackert med allt gammalt hantverk. Souken är nog det häftigaste stället jag varit på! Så jag måste helt enkelt åka tillbaka utrustad med en bättre kamera ;-)

Men här alltså mina fynd, det som fick plats i resväskan helt enkelt :-)

marocko
Foto: Privat - designfreak

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Åh vad fina saker du köpte i Marrakesh- blev särskilt förtjust i ljuslyktan (för visst är det en sådan?!) på bilderna längst upp.

Postat av: designfreak

Tack! Ja, det är en ljuslykta men den är väl egentligen upp-och-ner. I botten (som det ser ut på fotot) så finns det kedjor som man kan hänga upp den i. Men jag har den alltså stående istället (lättare att tända ljusen också)

2007-04-24 @ 15:19:33
URL: http://designfreak.blogg.se/
Postat av: Kix

Många fina saker det där. Jag är också väldigt sugen på att åka dit men då verkar det som att jag ska ha med moig en tom resäska! :-)

2007-04-24 @ 23:04:47
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: cleo

Underbara fynd, Du måste haft en stor resväska! :-) Skule gärna åka till Marocko och fynda lite på marknaderna. :-)

2007-04-27 @ 19:02:51
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
Postat av: Cecilia

Vilken trevlig blogg!

Jag var också i Marocko för några år sedan, och shoppade loss! Jag köpte ett stort fat i samma stil som dina, men till min förskräckelse gick det sönder i resväskan på väg hem - trots att jag hade packat in det mycket noggrannt! Hur packade du? Så vet jag när jag åker tillbaks och köper fler - blev nämligen så inspirerad av ditt inlägg.

2007-04-29 @ 13:06:58
URL: http://ceciliasinredning.blogspot.se
Postat av: designfreak

Tack!

Jag packade de ömtåliga sakerna i mitt handbagage så jag hade lite mer koll på det än det incheckade. Sen gäller det väl mest att använda kläder och handdukar som skydd. En hård resväska är klart att föredra i detta fall.

Den stora lyktan överst på bilderna tror jag jag tog i en plastpåse som handbagage om jag inte minns fel.

Vill så gärna åka tillbaka till Marocko - min sambo var inte med på resan och jag skulle tycka det var underbart att få åka dit med honom!

2007-04-29 @ 22:41:35
URL: http://designfreak.blogg.se/
Postat av: inga-lill ovin

hej, jag blev så förälskad i MArrakech och deras design och hantverk att jag nu har öppnat en butik i Malmö ochen Butik i Göteborg med direktimport därifrån. Hittills har det gått bra och det är jätteroligt med alla positiva kommentarer från kunder som också gillar denna inredningsstil.
Välkommen till min butik
mvh inga-lill
www.marrakechdesign.se

2007-06-27 @ 23:15:36
Postat av: Henningsabrina

I am very excited to see this site. Universal design and accessibility. Congratulations!

2009-08-12 @ 09:36:46
URL: http://henningsabrina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback