Snygg barnstol

Eftersom det nu börjar ploppa fram barn i vänskapskretsen tänkte jag starta en ny kategori i bloggen - Till barnen. Tidigare har jag ju snuddat vid ämnet då jag skrivit om Puppy och Playsams leksaker, men nu tänkte jag mer seriöst kolla lite kring det här med design och barnsaker. Att jag har två unga brorsöner gör ju att jag ofta spanar lite kring saker till dem.

Här en riktigt läcker barnstol, Nest, som jag först såg i en Australisk inredningstidning för ett par år sedan. Det är just en Australisk designer som ligger bakom stolen, Sally Dominguez, och företaget heter Mozzee. Stolen ska förutom att vara snygg, även ha bra funktionalitet och passa barn mellan 6 månader till 6 år. Den sägs vara lättrengörlig, lätt att använda, lång livscykel och tålig.

Vet inte om stolen går att få tag på i Sverige (hittar inget på nätet iaf), men den finns på Mozzee för £255,28 och på Modern Seed för $425 US


Nest Mozzee
Foto: Mozzee

Kommentarer
Postat av: Helena på ROOMSERVICE

Så jävla coolt - ha ha!

Postat av: Cilja

Ha! Jag har hittat Mozzee Nest äntligen :) Hos bosieoboo verkar ha fått in den som vårnyhet

2008-01-26 @ 21:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback