Köpenhamn

Är nyss hemkommen från en fantastisk helg i Köpenhamn där jag och sambon mötte upp med Australiska vänner som är på resande fot genom Europa.

Lördagen var helt underbar, fastän den började lite dramatiskt. Vi kom på några ficktjuvar på bar gärning när den ene hade handen nere i en gammal dams ryggsäck. Vi sprang fram och började hojtade såklart, och lyckades skrämma bort ficktjuvarna. Damen märkte aldrig något (hon var på väg in på ett shoppingcenter och märkte aldrig vad som hände bakom henne) så vi tog på oss att ringa polisen. Jag hade dessutom lyckats knäppa ett bild på en av tjuvarna som jag ville överlämna till polisen. Sagt och gjort, men förstås vet jag inte om de lyckats få fast ficktjuvstrion. Hoppas det iaf!

Men förutom den dramatiken har vi haft en lugn helg med många långa promenader genom staden. Och mycket god mat och en hel del pilsner förstås :-)

Hann tyvärr inte med någon shopping (eller rättare sagt - ingen annan ville shoppa...), så blir bara sightseeingbilder idag.

Copenhagen
Foto: Privat - designfreak

Kommentarer
Postat av: Hanna-Sofia

Vilket härligt kollage med bilder.

Postat av: Katten Pejst

Roligt! Jag var faktiskt också i Köpenhamn i helgen- men bara i lördags.

2008-03-11 @ 20:30:43
URL: http://kattenpejst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback