Nötknäpparen

Att sitta i soffan med glögg och nötter är riktigt mysigt till julen. Inte blir det sämre av att ha en snygg nötknäppare. Hemma hos oss finns två gamla nötknäppare, den ena sämre än den andra. Detta innebär att efter en nötsession är det fullt av nötskalsbitar överallt. Det känns igen kanske? Så iår har jag lovat mig själv att införskaffa en riktigt bra nötknäppare. Och designfreak som man är så ska den ju vara snygg också ;-)

Hittade dessa tre som alla är snygga, så då kommer vi till det här med funktionen... Har ingen aning om vilken som är bäst, men jag misstänker att Dosselmeyer kan vara bra i spillavseendet. Men hur är kontrollen när man knäcker nöten - pulveriseras den månne? Kanske helt enkelt får ta med mig lite nötter ut på stan och provknäppa.

De två första finns på
PID och heter Livio (175 kr) och Drosselmeyer (300 kr). De siste kommer från Eva Solo och finns bl.a. på Dansk Design (579 kr).

Livio pidDrosselmeyereva solo

Foto: PID (2) och Eva Solo

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Vi har den där i mitten, men måste erkänna att vi aldrig använde den förra året men det skall det bli ändring på i år!

Postat av: designfreak

Har nu hållt i Eva Solos nötknäppare och tyckte inte om den speciellt mycket. Får se vilken det blir, men har läst lite recensioner på Dosselmeyern och den verkar ju onekligen bra...

2006-11-27 @ 15:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback