Skogen i stan

Som stadsmänniskor är det ju alltför sällan som jag och sambon kommer ut i skogen. Så varför inte ta in lite ”skog” i lägenheten? Fick syn på detta underbara sidendraperi från Dutch by Design. Draperiet (290 x 300 cm) är formgivet av Nicolette Brunklaus och kostar £345 (ca 4800 kronor).


Men frågan är om det inte hade varit både roligare och billigare att själv gå ut i skogen och ta ett foto som man kan låta trycka upp på ett stort tygstycke. Sen hade jag nog spänt upp tyget på en tavelram eller liknande, så ingen idé att använda siden. Dessutom gillar ju katten att riva i tyger, så säkrare att spänna upp det.


Blev riktigt sugen nu, men funderar på om en riktigt fin vinterbild (som draperiet) skulle vara det snyggaste? Får vänta tills snön kommer alltså…

Nicolette Brunklaus

Foto: Nicolette Brunklaus

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Fint, men jag kan annars tipsa dig om tyget "Woods" (black/white) från Cole & Son. Det är visserligen inget foto, men jag tycker att det är fint.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback