Belysning

Behöver (eller ja...vill ha kanske är bättre valda ord :-) nya lampor till hallen. I köket hänger Norm 69 från Normann Copenhagen (bild t.h.), och jag vill ha något liknande till hallen. Alltså pendelstuk i vitt.

Så var jag hemma hos min bror och hans familj i helgen, och de har precis gjort om deras hall och jag blev jätteförtjust i deras lampor från IKEA (bild t.v.) Knappa Klöver heter lampan och kostar 199 kronor. Och så kommer den färdigmonterad enligt svägerskan vilket låter perfekt. För att pussla ihop Norm69 tog ett antal timmar...

IKEA lightNorm69
Foto: Privat - designfreak

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken storlek har du på lampan? Verkar finnas i tre olika storlekar. Har normalhögt till tak så det kanske ser konstigt ut med den största?

2006-12-18 @ 23:18:56
Postat av: designfreak

Jag har den stora modellen, diameter 51 cm. Vi har också normalhögt till tak, 2,45 m.

Det passar bra och ser proportionerligt ut.

Postat av: Sophia Myles

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2009-11-04 @ 07:37:36
URL: http://www.sophia-myles.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback