Ice ice baby

Ibland önskar man verkligen att man kunde inreda sitt hem med de där sakerna man drömmer om. Men som vanligt är det ju ekonomin som sätter stopp. Hade jag haft 8750 kronor "sådär bara" så hade jag med en gång slängt mig över DesignOnlines hemsida och beställt den här ljuvliga lampan.

Lampan heter Ice och finns i tre färger, transparent (Ice clear), rökfärgat (Ice black) och denna blå (Ice blue) och man kan få den i 6 eller 9 klot. Designern heter Sofie Refer och varumärket Refer + Staer.


Ice Ice2 Ice3

Foto: DesignOnline

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Vilken fantastisk lampa!!! Den verkar dock vara väldigt hög så den verkar vara ganska "svårplacerad". Undrar hur den mindre varianten ser ut? Funderar på om detta (den mindre alltså) kan vara ett alternativ till lampa i vårt vardagsrum?

Postat av: Katten Pejst

Blev så betagen av lampan att jag var tvungen att skriva om det jag också (skrev att jag sett den hos dig!)

2006-11-03 @ 13:54:59
URL: http://kattenpejst.blogg.se
Postat av: designfreak

Ja, visst är den underbar. Kollade på din blogg att du var inne på Random Lights också. Ursnygg den med!!

Ice lampan skulle jag kunna tänka mig skulle vara skitsnygg i en trappa eller där man har lite högre till tak kanske. Ser framför mig en riktigt snygg trappa i betong och denna... Nån gång i framtiden kanske drömmen slår in?

2006-11-04 @ 13:07:46
Postat av: Katten Pejst

Fast jag var i kontakt med designern och fick reda på att längden är justerbar så man behöver inte ha så där jättehögt till tak (det står på Designonline att den är 2 m, men jag tror att det är max längd- den är 1 m som kortast). Jag funderar på den mindre varianten (i klarglas) och den verkar definitivt fungera med normal takhöjd. Håller dock med om att ICE + betong skulle vara en klockren kombination!

2006-11-04 @ 16:25:04
URL: http://kattenpejst.blogg.se
Postat av: Vavva

Apropå läckra lampor måste jag tipsa om lampor av fransyskan Celine Wright, helt UNDERBARA. Har köpt 2 st på www.design4rooms.se som säljer alla modellerna.
Överkomliga i pris också är dom!
på design4rooms säljer dom andra läckra o ovanliga möbler och köks o badrumsprylar också, kul när man inte vill ha samma saker som många andra!

2007-01-05 @ 18:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback