Ny Norm

Hemma hos mig hänger ju Norm 69 i köket, som jag bloggat om för ett tag sedan (här). Nu har Normann Copenhagen släppt en ny lampa vid namn Norm 06. Lampan är formgiven av Simon Karlov och är inpirerad av naturen och vattenliljor. Som med Norm 69 får man själv montera ihop lampan.

Att designa lampor efter växter är något jag skrivit om tidigare. Då handlade det om Jeremy Cole's  Aloe-serie.

Från vänster till höger storlekarna small, medium och large. Finns på DesignOnline och kostar 419 kr, 559 kr respektive 849 kr.
Normann copenhagenNormann copenhagenNormann copenhagen

Foto:
DesignOnline

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Wow säger jag bara om Jeremy Coles lampa! Så snygg! Sätter genast upp den som ett alternativ till tänkbara lampor att ha över soffbordet i vardagsrummet (fast vi får spara ett tag först om vi skulle köpa den).

Postat av: Katten Pejst

Tog med den i min blogg också och länkade till dig förstås. Hoppas att det är ok.

2006-11-30 @ 10:41:03
URL: http://kattenpejst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback